Àrea: Exclusió Social |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dimensió: Monetària |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indicador: Taxa de risc de pobresa segons nivell de formació
(persones de 16 i més anys) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Àmbit Temporal: 2022-2012 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Persones per
davall del llindar de risc de pobresa (milers) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2022 |
2021 |
2020 |
2019 |
2018 |
2017 |
2016 |
2015 |
2014 |
2013 |
2012 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total |
724,5 |
860,6 |
856,2 |
833,3 |
885,7 |
882,6 |
723,1 |
710,9 |
790,6 |
713,3 |
817,1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Educació Primària |
189,6 |
282,5 |
278,7 |
273,1 |
274,6 |
283,2 |
187,0 |
202,4 |
246,5 |
184,6 |
223,3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Educació Secundària de
primera etapa |
221,1 |
210,2 |
213,5 |
195,1 |
238,3 |
287,2 |
242,5 |
208,1 |
312,8 |
250,5 |
255,7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Educació Secundària de
segona etapa |
178,2 |
210,5 |
212,3 |
229,3 |
290,1 |
219,7 |
189,6 |
188,8 |
154,8 |
190,5 |
243,9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Educació Superior |
135,6 |
157,4 |
151,8 |
135,8 |
82,7 |
92,5 |
104,0 |
111,6 |
76,4 |
87,7 |
94,2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Taxa de risc de pobresa
(%) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2022 |
2021 |
2020 |
2019 |
2018 |
2017 |
2016 |
2015 |
2014 |
2013 |
2012 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total |
17,0 |
20,4 |
20,4 |
20,1 |
21,5 |
21,5 |
17,7 |
17,5 |
19,4 |
17,3 |
19,8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Educació Primària |
25,1 |
32,1 |
33,5 |
30,3 |
30,7 |
29,4 |
18,1 |
19,3 |
23,4 |
18,3 |
20,6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Educació Secundària de
primera etapa |
21,0 |
22,9 |
21,9 |
18,9 |
20,9 |
23,8 |
19,2 |
17,3 |
25,3 |
21,2 |
22,6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Educació Secundària de
segona etapa |
17,4 |
21,0 |
20,9 |
22,4 |
27,6 |
22,5 |
21,3 |
20,2 |
19,2 |
19,4 |
25,0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Educació Superior |
9,5 |
11,0 |
11,0 |
11,3 |
7,9 |
9,6 |
11,5 |
12,7 |
7,9 |
9,2 |
10,0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FITXA TÈCNICA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Definició: Les persones en risc de
pobresa es definixen com aquelles la renda disponible equivalent de les quals
està per davall del llindar de risc de pobresa. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
El llindar de
risc de pobresa s'ha fixat en el 60% de la mitjana de la distribució de la
renda disponible equivalent de la CV. La renda disponible equivalent,
que |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
s'imputa a
cada membre de la llar, és el total de la renda disponible de la llar
dividida pel nombre d'unitats de consum. El nombre d'unitats de consum d'un
llar es |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
calcula
aplicant l'escala d'equivalència de l'OCDE modificada, que assigna un pes 1
al primer adult de la llar, 0'5 a la resta dels adults i 0'3 als menors |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Unitats: Milers de persones i
percentatge |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Àmbit
Territorial: Comunitat
Valenciana |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Desagregacions: Nivell de formació:
Educació Primària: inclou els analfabets; Educació Secundària de primera
etapa: inclou formació i inserció laboral |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
equivalent;
Educació Secundària de segona etapa: Inclou formació i inserció laboral
equivalent (inclosa la que necessita títol de secundària de segona etapa); |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Educació
Superior: Inclou formació i inserció laboral equivalent |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fonts: Institut Valencià d'Estadística. Enquesta de condicions de
vida [en línia]. <http://www.pegv.gva.es> [Consulta: 22-05-2023] |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Periodicitat: Anual |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Observacions: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Última actualització: 13-07-2023 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|