ODS 4 - Garantir una educació inclusiva i equitativa de qualitat i promoure oportunitats d'aprenentatge permanent per a tots Variables
Explotació extensa
 
Meta 4.1. D'ací a 2030, assegurar que totes les xiquetes i tots els xiquets acaben l'ensenyança primària i secundària, que ha de ser gratuïta, equitativa i de qualitat i produir resultats d'aprenentatge pertinents i efectius
 
 Indicador 4.1.1. Proporció de xiquets, xiquetes i adolescents que, a) en els cursos segon i tercer, b) al final de l'ensenyança primària i c) al final de l'ensenyança secundària inferior, han aconseguit almenys un nivell mínim de competència en i) lectura i ii) matemàtiques, desglossada per sexe
  
• Proporció de persones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura 
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201585,61 202278,55 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya201583,76 202275,57 
 
• Proporció d'homes de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura 
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201582,71 202274,88 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya201580,36 202271,04 
 
• Proporció de dones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201588,68 202282,36 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya201587,16 202280,20 
 
• Proporció de persones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201579,66 202272,87 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya201577,80 202272,69 
 
• Proporció d'homes de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201581,13 202274,34 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya201579,59 202273,46 
 
• Proporció de dones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques 
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201578,12 202271,34 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya201576,02 202271,92 
 
 
 Indicador 4.1.2. Índex de finalització (ensenyament primari, primer cicle d'ensenyament secundari i segon cicle d'ensenyament secundari)
  
• Proporció de persones entre 18 i 20 anys que han completat almenys la primera etapa d'ensenyament secundari
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201594,41 202397,56 PercentatgeGràficMetodologia
Alacant201591,23 202399,82 
Castelló201593,58 202396,16 
València201596,76 202396,25 
Espanya201595,40 202396,77 
 
• Proporció d'homes entre 18 i 20 anys que han completat almenys la primera etapa d'ensenyament secundari 
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201591,87 202396,85 PercentatgeGràficMetodologia
Alacant201586,52 2023100,00 
Castelló201593,10 202392,16 
València201595,28 202395,70 
Espanya201594,38 202395,99 
 
• Proporció de dones entre 18 i 20 anys que han completat almenys la primera etapa d'ensenyament secundari
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201597,09 202398,29 PercentatgeGràficMetodologia
Alacant201596,18 202399,64 
Castelló201594,25 2023100,00 
València201598,24 202396,82 
Espanya201596,49 202397,59 
 
• Proporció de persones entre 20 i 22 anys que han completat almenys la segona etapa d'ensenyament secundari
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201568,33 202378,92 PercentatgeGràficMetodologia
Alacant201570,30 202380,50 
Castelló201562,91 202374,45 
València201567,97 202379,04 
Espanya201568,75 202378,50 
 
• Proporció d'homes entre 20 i 22 anys que han completat almenys la segona etapa d'ensenyament secundari
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201558,98 202377,46 PercentatgeGràficMetodologia
Alacant201557,10 202377,32 
Castelló201549,51 202367,59 
València201562,20 202380,72 
Espanya201562,94 202374,76 
 
• Proporció de dones entre 20 i 22 anys que han completat almenys la segona etapa d'ensenyament secundari 
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201577,50 202380,37 PercentatgeGràficMetodologia
Alacant201583,60 202383,26 
Castelló201573,52 202382,87 
València201573,77 202377,32 
Espanya201574,86 202382,47 
 
 
Meta 4.2. D'ací a 2030, assegurar que totes les xiquetes i tots els xiquets tinguen accés a serveis d'atenció i desenvolupament en la primera infància i educació preescolar de qualitat, a fi que estiguen preparats per a l'ensenyament primari
 
 Indicador 4.2.2. Taxa de participació en l'aprenentatge organitzat (un any abans de l'edat oficial d'ingrés en l'ensenyament primari), desglossada per sexe
  
• Taxa neta d'escolarització als 5 anys
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201598,5 202398,4 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya201598,0 202398,5 
 
• Taxa neta d'escolarització dels xiquets de 5 anys
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201597,8 202398,6 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya201597,8 202398,8 
 
• Taxa neta d'escolarització de les xiquetes de 5 anys
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201599,4 202398,3 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya201598,1 202398,3 
 
 
Meta 4.3. D'ací a 2030, assegurar l'accés igualitari de tots els homes i les dones a una formació tècnica, professional i superior de qualitat, inclosa l'ensenyament universitari
 
 Indicador 4.3.1. Taxa de participació dels joves i adults en l'ensenyament i formació acadèmica i no acadèmica en els últims 12 mesos, desglossada per sexe
  
• Proporció de persones entre 18 i 64 anys que han realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201139,17 202250,14 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya201141,29 202253,47 
 
• Proporció de persones entre 25 i 64 anys que han realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes 
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201511,41 202317,97 PercentatgeGràficMetodologia
Alacant201510,72 202317,41 
Castelló201511,36 202316,14 
València201511,91 202318,77 
Espanya20159,91 202315,81 
 
• Proporció de persones entre 15 i 24 anys que han realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201572,70 202377,56 PercentatgeGràficMetodologia
Alacant201572,36 202376,13 
Castelló201571,58 202374,45 
València201573,23 202379,33 
Espanya201572,02 202376,79 
 
• Proporció de persones entre 15 i 64 anys que han realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201520,37 202327,66 PercentatgeGràficMetodologia
Alacant201520,21 202327,02 
Castelló201519,98 202325,94 
València201520,57 202328,51 
Espanya201518,98 202325,61 
 
 
Meta 4.4. D'ací a 2030, augmentar considerablement el nombre de joves i adults que tenen les competències necessàries, en particular tècniques i professionals, per a accedir a l'ocupació, el treball decent i l'emprenedoria
 
 Indicador 4.4.1 Proporció de joves i adults amb competències en tecnologia de la informació i les comunicacions (TIC), desglossada per tipus de competència tècnica
  
• Proporció de persones entre 16 i 74 anys que han utilitzat alguna habilitat informàtica
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201565,0 202378,5 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya201565,2 202377,8 
 
• Proporció de persones entre 16 i 24 anys que han utilitzat alguna habilitat informàtica 
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201597,8 202393,1 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya201595,1 202394,2 
 
• Proporció de persones entre 25 i 74 anys que han utilitzat alguna habilitat informàtica 
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201560,7 202376,3 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya201561,3 202375,4 
 
 
Meta 4.5. D'ací a 2030, eliminar les disparitats de gènere en l'educació i assegurar l'accés igualitari a tots els nivells de l'ensenyament i la formació professional per a les persones vulnerables, incloses les persones amb discapacitat, els pobles indígenes i els xiquets en situacions de vulnerabilitat
 
 Indicador 4.5.1 Índexs de paritat (entre dones i homes, zones rurals i urbanes, quintils de riquesa superior i inferior i grups com els discapacitats, els pobles indígenes i els afectats pels conflictes, a mesura que es dispose de dades) per a tots els indicadors educatius d'aquesta llista que puguen desglossar-se
  
• Índex de paritat entre dones i homes de la població entre 18 i 64 anys que han realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana20111,02 20221,05 ÍndexGràficMetodologia
Espanya20110,97 20221,04 
 
• Índex de paritat entre persones pertanyents a llars que es troben en el nivell d'ingressos inferior i superior de la població entre 18 i 64 anys que ha realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos 
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana20160,43 20220,55 ÍndexGràficMetodologia
Espanya20160,46 20220,58 
 
• Índex de paritat entre persones amb i sense limitacions per problemes de salut de la població entre 18 i 64 anys que ha realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana20160,70 20220,66 ÍndexGràficMetodologia
Espanya20160,76 20220,69 
 
• Índex de paritat entre dones i homes de la població entre 15 i 64 anys que ha realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana20151,08 20231,14 ÍndexGràficMetodologia
Alacant20151,06 20231,13 
Castelló20151,06 20231,25 
València20151,09 20231,12 
Espanya20151,08 20231,14 
 
• Índex de paritat entre persones residents en municipis de 10.000 o menys habitants i residents en municipis de més de 10.000 habitants de la població entre 15 i 64 anys que ha realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana20150,97 20230,90 ÍndexGràficMetodologia
Alacant20151,10 20230,78 
Castelló20150,84 20230,92 
València20150,93 20230,97 
Espanya20150,88 20230,88 
 
 
Meta 4.6. D'ací a 2030, assegurar que tots els joves i una proporció considerable dels adults, tant homes com dones, estiguen alfabetitzats i tinguen nocions elementals d'aritmètica
 
 Indicador 4.6.1. Proporció de la població en un grup d'edat determinat que ha aconseguit almenys un nivell fix de competència funcional en a) alfabetització i b) nocions elementals d'aritmètica, desglossada per sexe
  
• Proporció de persones entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de comprensió lectora
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201283,30 201283,30 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya201272,30 201272,30 
 
• Proporció d'homes entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de comprensió lectora
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201284,45 201284,45 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya201273,49 201273,49 
 
• Proporció de dones entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de comprensió lectora
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201282,12 201282,12 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya201271,10 201271,10 
 
• Proporció de persones entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de matemàtiques 
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201278,87 201278,87 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya201269,12 201269,12 
 
• Proporció d'homes entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de matemàtiques
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201280,38 201280,38 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya201272,67 201272,67 
 
• Proporció de dones entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de matemàtiques
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201277,32 201277,32 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya201265,54 201265,54 
 
 
Meta 4.a. Construir i adequar instal·lacions educatives que tinguen en compte les necessitats dels xiquets i les persones amb discapacitat i les diferències de gènere, i que oferisquen entorns d'aprenentatge segurs, no violents, inclusius i eficaços per a tots
 
 Indicador 4.a.1. Proporció d'escoles que ofereixen serveis bàsics, desglossada per tipus de servei
  
• Proporció de centres educatius no universitaris amb accés a electricitat 
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana2015100,0 2024100,0 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya2015100,0 2024100,0 
 
• Proporció d'aules habituals de classe amb connexió a Internet en centres educatius no universitaris  
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana201599,6 2021100,0 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya201592,7 202197,4 
 
• Alumnat mitjà per ordinador destinat a tasques d'ensenyament i aprenentatge en centres educatius no universitaris
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana20155,0 20232,8 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya20153,0 20232,2 
 
• Proporció de centres educatius no universitaris amb accés a subministrament bàsic d'aigua potable
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana2015100,0 2024100,0 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya2015100,0 2024100,0 
 
• Proporció de centres educatius no universitaris amb accés a instal·lacions de sanejament bàsiques separades per sexe 
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana2015100,0 2024100,0 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya2015100,0 2024100,0 
 
• Proporció de centres educatius no universitaris amb accés a instal·lacions bàsiques per al llavat de mans 
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana2015100,0 2024100,0 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya2015100,0 2024100,0 
 
 
Meta 4.c. D'ací a 2030, augmentar considerablement l'oferta de docents qualificats, fins i tot mitjançant la cooperació internacional per a la formació de docents als països en desenvolupament, especialment els països menys avançats i els xicotets Estats insulars en desenvolupament
 
 Indicador 4.c.1. Proporció de docents amb les qualificacions mínimes requerides, desglossada per nivell educatiu
  
• Proporció del professorat d'educació preescolar que ha rebut almenys la mínima formació docent exigida per a impartir ensenyament a aquest nivell educatiu
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana2015100,0 2024100,0 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya2015100,0 2024100,0 
 
• Proporció del professorat d'educació primària que ha rebut almenys la mínima formació docent exigida per a impartir ensenyament a aquest nivell educatiu
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana2015100,0 2024100,0 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya2015100,0 2024100,0 
 
• Proporció del professorat d'educació secundària inferior que ha rebut almenys la mínima formació docent exigida per a impartir ensenyament a aquest nivell educatiu  
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana2015100,0 2024100,0 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya2015100,0 2024100,0 
 
• Proporció del professorat d'educació secundària superior que ha rebut almenys la mínima formació docent exigida per a impartir ensenyament a aquest nivell educatiu
 Any baseValor  Últ. anyValor  Unitat
Comunitat Valenciana2015100,0 2024100,0 PercentatgeGràficMetodologia
Espanya2015100,0 2024100,0