ODS 4 - Garantir una educació inclusiva i equitativa de qualitat i promoure oportunitats d'aprenentatge permanent per a tots
Variables |
Explotació extensa |
|
|
Meta 4.1. D'ací a 2030, assegurar que totes les xiquetes i tots els xiquets acaben l'ensenyança primària i secundària, que ha de ser gratuïta, equitativa i de qualitat i produir resultats d'aprenentatge pertinents i efectius |
|
|
| Indicador 4.1.1. Proporció de xiquets, xiquetes i adolescents que, a) en els cursos segon i tercer, b) al final de l'ensenyança primària i c) al final de l'ensenyança secundària inferior, han aconseguit almenys un nivell mínim de competència en i) lectura i ii) matemàtiques, desglossada per sexe |
| |
• Proporció de persones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 85,61 | | 2022 | 78,55 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 83,76 | | 2022 | 75,57 | |
|
• Proporció d'homes de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 82,71 | | 2022 | 74,88 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 80,36 | | 2022 | 71,04 | |
|
• Proporció de dones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 88,68 | | 2022 | 82,36 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 87,16 | | 2022 | 80,20 | |
|
• Proporció de persones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 79,66 | | 2022 | 72,87 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 77,80 | | 2022 | 72,69 | |
|
• Proporció d'homes de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 81,13 | | 2022 | 74,34 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 79,59 | | 2022 | 73,46 | |
|
• Proporció de dones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 78,12 | | 2022 | 71,34 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 76,02 | | 2022 | 71,92 | |
|
|
|
| Indicador 4.1.2. Índex de finalització (ensenyament primari, primer cicle d'ensenyament secundari i segon cicle d'ensenyament secundari) |
| |
• Proporció de persones entre 18 i 20 anys que han completat almenys la primera etapa d'ensenyament secundari |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 94,41 | | 2023 | 97,56 | | Percentatge |  |  |
Alacant | 2015 | 91,23 | | 2023 | 99,82 | |
Castelló | 2015 | 93,58 | | 2023 | 96,16 | |
València | 2015 | 96,76 | | 2023 | 96,25 | |
Espanya | 2015 | 95,40 | | 2023 | 96,77 | |
|
• Proporció d'homes entre 18 i 20 anys que han completat almenys la primera etapa d'ensenyament secundari |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 91,87 | | 2023 | 96,85 | | Percentatge |  |  |
Alacant | 2015 | 86,52 | | 2023 | 100,00 | |
Castelló | 2015 | 93,10 | | 2023 | 92,16 | |
València | 2015 | 95,28 | | 2023 | 95,70 | |
Espanya | 2015 | 94,38 | | 2023 | 95,99 | |
|
• Proporció de dones entre 18 i 20 anys que han completat almenys la primera etapa d'ensenyament secundari |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 97,09 | | 2023 | 98,29 | | Percentatge |  |  |
Alacant | 2015 | 96,18 | | 2023 | 99,64 | |
Castelló | 2015 | 94,25 | | 2023 | 100,00 | |
València | 2015 | 98,24 | | 2023 | 96,82 | |
Espanya | 2015 | 96,49 | | 2023 | 97,59 | |
|
• Proporció de persones entre 20 i 22 anys que han completat almenys la segona etapa d'ensenyament secundari |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 68,33 | | 2023 | 78,92 | | Percentatge |  |  |
Alacant | 2015 | 70,30 | | 2023 | 80,50 | |
Castelló | 2015 | 62,91 | | 2023 | 74,45 | |
València | 2015 | 67,97 | | 2023 | 79,04 | |
Espanya | 2015 | 68,75 | | 2023 | 78,50 | |
|
• Proporció d'homes entre 20 i 22 anys que han completat almenys la segona etapa d'ensenyament secundari |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 58,98 | | 2023 | 77,46 | | Percentatge |  |  |
Alacant | 2015 | 57,10 | | 2023 | 77,32 | |
Castelló | 2015 | 49,51 | | 2023 | 67,59 | |
València | 2015 | 62,20 | | 2023 | 80,72 | |
Espanya | 2015 | 62,94 | | 2023 | 74,76 | |
|
• Proporció de dones entre 20 i 22 anys que han completat almenys la segona etapa d'ensenyament secundari |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 77,50 | | 2023 | 80,37 | | Percentatge |  |  |
Alacant | 2015 | 83,60 | | 2023 | 83,26 | |
Castelló | 2015 | 73,52 | | 2023 | 82,87 | |
València | 2015 | 73,77 | | 2023 | 77,32 | |
Espanya | 2015 | 74,86 | | 2023 | 82,47 | |
|
|
|
|
Meta 4.2. D'ací a 2030, assegurar que totes les xiquetes i tots els xiquets tinguen accés a serveis d'atenció i desenvolupament en la primera infància i educació preescolar de qualitat, a fi que estiguen preparats per a l'ensenyament primari |
|
|
| Indicador 4.2.2. Taxa de participació en l'aprenentatge organitzat (un any abans de l'edat oficial d'ingrés en l'ensenyament primari), desglossada per sexe |
| |
• Taxa neta d'escolarització als 5 anys |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 98,5 | | 2023 | 98,4 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 98,0 | | 2023 | 98,5 | |
|
• Taxa neta d'escolarització dels xiquets de 5 anys |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 97,8 | | 2023 | 98,6 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 97,8 | | 2023 | 98,8 | |
|
• Taxa neta d'escolarització de les xiquetes de 5 anys |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 99,4 | | 2023 | 98,3 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 98,1 | | 2023 | 98,3 | |
|
|
|
|
Meta 4.3. D'ací a 2030, assegurar l'accés igualitari de tots els homes i les dones a una formació tècnica, professional i superior de qualitat, inclosa l'ensenyament universitari |
|
|
| Indicador 4.3.1. Taxa de participació dels joves i adults en l'ensenyament i formació acadèmica i no acadèmica en els últims 12 mesos, desglossada per sexe |
| |
• Proporció de persones entre 18 i 64 anys que han realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2011 | 39,17 | | 2022 | 50,14 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2011 | 41,29 | | 2022 | 53,47 | |
|
• Proporció de persones entre 25 i 64 anys que han realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 11,41 | | 2023 | 17,97 | | Percentatge |  |  |
Alacant | 2015 | 10,72 | | 2023 | 17,41 | |
Castelló | 2015 | 11,36 | | 2023 | 16,14 | |
València | 2015 | 11,91 | | 2023 | 18,77 | |
Espanya | 2015 | 9,91 | | 2023 | 15,81 | |
|
• Proporció de persones entre 15 i 24 anys que han realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 72,70 | | 2023 | 77,56 | | Percentatge |  |  |
Alacant | 2015 | 72,36 | | 2023 | 76,13 | |
Castelló | 2015 | 71,58 | | 2023 | 74,45 | |
València | 2015 | 73,23 | | 2023 | 79,33 | |
Espanya | 2015 | 72,02 | | 2023 | 76,79 | |
|
• Proporció de persones entre 15 i 64 anys que han realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 20,37 | | 2023 | 27,66 | | Percentatge |  |  |
Alacant | 2015 | 20,21 | | 2023 | 27,02 | |
Castelló | 2015 | 19,98 | | 2023 | 25,94 | |
València | 2015 | 20,57 | | 2023 | 28,51 | |
Espanya | 2015 | 18,98 | | 2023 | 25,61 | |
|
|
|
|
Meta 4.4. D'ací a 2030, augmentar considerablement el nombre de joves i adults que tenen les competències necessàries, en particular tècniques i professionals, per a accedir a l'ocupació, el treball decent i l'emprenedoria |
|
|
| Indicador 4.4.1 Proporció de joves i adults amb competències en tecnologia de la informació i les comunicacions (TIC), desglossada per tipus de competència tècnica |
| |
• Proporció de persones entre 16 i 74 anys que han utilitzat alguna habilitat informàtica |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 65,0 | | 2023 | 78,5 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 65,2 | | 2023 | 77,8 | |
|
• Proporció de persones entre 16 i 24 anys que han utilitzat alguna habilitat informàtica |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 97,8 | | 2023 | 93,1 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 95,1 | | 2023 | 94,2 | |
|
• Proporció de persones entre 25 i 74 anys que han utilitzat alguna habilitat informàtica |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 60,7 | | 2023 | 76,3 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 61,3 | | 2023 | 75,4 | |
|
|
|
|
Meta 4.5. D'ací a 2030, eliminar les disparitats de gènere en l'educació i assegurar l'accés igualitari a tots els nivells de l'ensenyament i la formació professional per a les persones vulnerables, incloses les persones amb discapacitat, els pobles indígenes i els xiquets en situacions de vulnerabilitat |
|
|
| Indicador 4.5.1 Índexs de paritat (entre dones i homes, zones rurals i urbanes, quintils de riquesa superior i inferior i grups com els discapacitats, els pobles indígenes i els afectats pels conflictes, a mesura que es dispose de dades) per a tots els indicadors educatius d'aquesta llista que puguen desglossar-se |
| |
• Índex de paritat entre dones i homes de la població entre 18 i 64 anys que han realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2011 | 1,02 | | 2022 | 1,05 | | Índex |  |  |
Espanya | 2011 | 0,97 | | 2022 | 1,04 | |
|
• Índex de paritat entre persones pertanyents a llars que es troben en el nivell d'ingressos inferior i superior de la població entre 18 i 64 anys que ha realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2016 | 0,43 | | 2022 | 0,55 | | Índex |  |  |
Espanya | 2016 | 0,46 | | 2022 | 0,58 | |
|
• Índex de paritat entre persones amb i sense limitacions per problemes de salut de la població entre 18 i 64 anys que ha realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2016 | 0,70 | | 2022 | 0,66 | | Índex |  |  |
Espanya | 2016 | 0,76 | | 2022 | 0,69 | |
|
• Índex de paritat entre dones i homes de la població entre 15 i 64 anys que ha realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 1,08 | | 2023 | 1,14 | | Índex |  |  |
Alacant | 2015 | 1,06 | | 2023 | 1,13 | |
Castelló | 2015 | 1,06 | | 2023 | 1,25 | |
València | 2015 | 1,09 | | 2023 | 1,12 | |
Espanya | 2015 | 1,08 | | 2023 | 1,14 | |
|
• Índex de paritat entre persones residents en municipis de 10.000 o menys habitants i residents en municipis de més de 10.000 habitants de la població entre 15 i 64 anys que ha realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 0,97 | | 2023 | 0,90 | | Índex |  |  |
Alacant | 2015 | 1,10 | | 2023 | 0,78 | |
Castelló | 2015 | 0,84 | | 2023 | 0,92 | |
València | 2015 | 0,93 | | 2023 | 0,97 | |
Espanya | 2015 | 0,88 | | 2023 | 0,88 | |
|
|
|
|
Meta 4.6. D'ací a 2030, assegurar que tots els joves i una proporció considerable dels adults, tant homes com dones, estiguen alfabetitzats i tinguen nocions elementals d'aritmètica |
|
|
| Indicador 4.6.1. Proporció de la població en un grup d'edat determinat que ha aconseguit almenys un nivell fix de competència funcional en a) alfabetització i b) nocions elementals d'aritmètica, desglossada per sexe |
| |
• Proporció de persones entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de comprensió lectora |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2012 | 83,30 | | 2012 | 83,30 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2012 | 72,30 | | 2012 | 72,30 | |
|
• Proporció d'homes entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de comprensió lectora |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2012 | 84,45 | | 2012 | 84,45 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2012 | 73,49 | | 2012 | 73,49 | |
|
• Proporció de dones entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de comprensió lectora |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2012 | 82,12 | | 2012 | 82,12 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2012 | 71,10 | | 2012 | 71,10 | |
|
• Proporció de persones entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de matemàtiques |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2012 | 78,87 | | 2012 | 78,87 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2012 | 69,12 | | 2012 | 69,12 | |
|
• Proporció d'homes entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de matemàtiques |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2012 | 80,38 | | 2012 | 80,38 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2012 | 72,67 | | 2012 | 72,67 | |
|
• Proporció de dones entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de matemàtiques |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2012 | 77,32 | | 2012 | 77,32 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2012 | 65,54 | | 2012 | 65,54 | |
|
|
|
|
Meta 4.a. Construir i adequar instal·lacions educatives que tinguen en compte les necessitats dels xiquets i les persones amb discapacitat i les diferències de gènere, i que oferisquen entorns d'aprenentatge segurs, no violents, inclusius i eficaços per a tots |
|
|
| Indicador 4.a.1. Proporció d'escoles que ofereixen serveis bàsics, desglossada per tipus de servei |
| |
• Proporció de centres educatius no universitaris amb accés a electricitat |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 100,0 | | 2024 | 100,0 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 100,0 | | 2024 | 100,0 | |
|
• Proporció d'aules habituals de classe amb connexió a Internet en centres educatius no universitaris |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 99,6 | | 2021 | 100,0 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 92,7 | | 2021 | 97,4 | |
|
• Alumnat mitjà per ordinador destinat a tasques d'ensenyament i aprenentatge en centres educatius no universitaris |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 5,0 | | 2023 | 2,8 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 3,0 | | 2023 | 2,2 | |
|
• Proporció de centres educatius no universitaris amb accés a subministrament bàsic d'aigua potable |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 100,0 | | 2024 | 100,0 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 100,0 | | 2024 | 100,0 | |
|
• Proporció de centres educatius no universitaris amb accés a instal·lacions de sanejament bàsiques separades per sexe |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 100,0 | | 2024 | 100,0 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 100,0 | | 2024 | 100,0 | |
|
• Proporció de centres educatius no universitaris amb accés a instal·lacions bàsiques per al llavat de mans |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 100,0 | | 2024 | 100,0 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 100,0 | | 2024 | 100,0 | |
|
|
|
|
Meta 4.c. D'ací a 2030, augmentar considerablement l'oferta de docents qualificats, fins i tot mitjançant la cooperació internacional per a la formació de docents als països en desenvolupament, especialment els països menys avançats i els xicotets Estats insulars en desenvolupament |
|
|
| Indicador 4.c.1. Proporció de docents amb les qualificacions mínimes requerides, desglossada per nivell educatiu |
| |
• Proporció del professorat d'educació preescolar que ha rebut almenys la mínima formació docent exigida per a impartir ensenyament a aquest nivell educatiu |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 100,0 | | 2024 | 100,0 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 100,0 | | 2024 | 100,0 | |
|
• Proporció del professorat d'educació primària que ha rebut almenys la mínima formació docent exigida per a impartir ensenyament a aquest nivell educatiu |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 100,0 | | 2024 | 100,0 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 100,0 | | 2024 | 100,0 | |
|
• Proporció del professorat d'educació secundària inferior que ha rebut almenys la mínima formació docent exigida per a impartir ensenyament a aquest nivell educatiu |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 100,0 | | 2024 | 100,0 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 100,0 | | 2024 | 100,0 | |
|
• Proporció del professorat d'educació secundària superior que ha rebut almenys la mínima formació docent exigida per a impartir ensenyament a aquest nivell educatiu |
| | Any base | Valor | |
Últ. any | Valor |
| Unitat |
| Comunitat Valenciana | 2015 | 100,0 | | 2024 | 100,0 | | Percentatge |  |  |
Espanya | 2015 | 100,0 | | 2024 | 100,0 | |
|
|